måndag 4 juli 2011

Svalt och skönt!

Vi har haft närmast OLIIIIDLIG värme, med smaskigt hög luftfuktighet, det är inte mitt favoritväder. Nu har det emellertid vikit för svalkan. Hurra! Då kanske hunden vill följa med ut igen. Igår försökte jag ta honom på promenad. Vi gick ut kl 10 för att det inte skulle bli för varmt. Hamlet stretade emot i början, men gav sedan upp och följde snällt med. Vi gick mot ängen, där jag släppte lös honom för att han skulle få sprnga lite. Och det gjorde han. Han vände och sprang HEMÅT! Lyckades få stopp på honom innan det skett några större olyckor. Insåg att denna hund verkligen inte ville promenera, han ville HEM, så han fick som han ville.

Igår var mitt Candleford inställt. Till förmån för hårdrockskonsert. Jag har en hel del jag skulle kunna säga om det, men det kunde varit värre, det kunde ha varit fotboll! Jag gillar ju ändå hårdrock, men det är mera ett symboliskt gillande nu för tiden, skulle ABSOLUT INTE orka med sex timmar, och ännu mindre i den värmen. Heder åt alla fans som orkade! Fick i alla fall se Engelska Antikrundan, ett program jag kan rekommendera. Lägger mer tonvikt på det historiska värdet och det är oftast väldigt intressant. Annars är jag mest förundrad över dessa tv-tablåplanerare som lägger all tänkbar smörja på min favorittid - 20.00 och Blade Runner kl 00.40!!! Planerar inköp istället vill gärna se den igen.

Bild: Rosor igen, vi har - jag vet inte hur många- rosenklängbuskar. Helt underbart!

PS Om ni inte lyssnat på Nanne Grönwalls Sommar så - gör det! I SRs arkiv. Har aldrig hört en bättre inledning. Som att få en spann kallt vatten över huvudet! Trodde jag skulle få höra fjamsiga historier från turnélivet - men ack vad jag hade fel! All heder åt Nanne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar