onsdag 13 juli 2011

Sommaröppet

eller kanske sommarstängt är det här på bloggen. Dvs jag skriver bara ibland, jag hinner faktiskt inte! Idag har jag varit i Varberg. Det var alla andra också. Köer överallt. Hann inte riktigt allt jag hade haft lust att göra, muséet brukar vara intressant, men det får bli en annan gång.
Hann i alla fall hem för att se Mrs Marple med Joan Hickson i huvudrollen på tv4, som kör serien som spelades in på 1980-talet, visas på eftermiddagarna. Underbart roligt. Finns senare versioner av de flesta historierna, det är roligt att jämföra.
Såg Midsomer Murders igår. Riktigt otäckt, som i början av serien, när man inte visste om man skulle skratta eller gråta. Men här var det faktiskt bara otäckt.
Har också varit på biblioteket och hittat en ny fantasy av Robin Hobbs. Har förhoppningar. Åtminstone bör den vara bättre än Assassins-serien som jag inte orkade läsa klart. Och Antonia Frasers bok Måste du gå? om hennes liv med Harold Pinter. Tog en deckare av Björn Hellberg också, för säkerhets skull.
Bild: Borde ju ha varit Varbergs fästning, men det var alldeles för dåligt väder för foto, så det får bli en konstig bild av mina vilt blommande pelargoner i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar