lördag 10 augusti 2013

Egna örter II

Årets lilla örtkruka. Hade inte varit mycket med den om inte Maja kommit med lavendel. Men nu är det snyggt! Lyckades nästan förstöra min timjan genom att envisas med att plantera i för lite jord. Nu får vi se om den repar sig.

Så är det ormbunkarna. Omplanterade i krukor vissnar de omedelbart ner, men så kommer nya skott från de oförstörbara rötterna. Fort går det, man kan räkna nya, krulliga blad varje dag och nästan se hur de växer. Jätteroligt, faktiskt. Är ute och kollar varje dag :-)

Läser fortfarande Appelqvist. Det är så kärnsvenskt så t o m SD hade varit nöjda. En doft av svenskt 50-, eller möjligen 60-tal. Märkligt med tanke på att författaren är född -68. Det är en intressant beskrivning av svenskt småstadsliv. Kan inte relatera här, född och uppvuxen i Göteborg. Känner här ett behov av att tillägga "tack gode gud". Inte för att det är något fel på små städer, det är mera jag som inte passar in :-) Det verkar liksom lite trångt, åtminstone i denna beskrivning.

Kära vänner, nu skall jag cykla iväg och göra ärenden. Mitt nya sätt att röra lite på mig, här får man passa på medan väder och vind tillåter.
Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar