söndag 4 augusti 2013

Längtar till höst

Nog för att det är trevligt med sommar, man tillbringar ju så mycket tid utomhus,
men . . . . jag tycker att det är för varmt, och nu räcker det för min del. Och det är faktiskt lite höst i luften idag, och något svalare.
Gårdagens rosa blomma är en hortensia, säger Eva. Det vackra trädet med de konformade blomställningarna några inlägg tidigare är en rönnsumak. Fortfarande enligt Eva, mitt hortikultur-uppslagsverk :-) Trädet skulle jag gärna vilja ha ett eget exemplar av, men kan inte funderat ut någon lämplig plats.

Bilden: Våra stenpartiväxter blommar om, tack vare ihärdig vattning. Detta blir det inget med nästa år, bara så att ni vet! Passa på att njuta, blommor små.

För att återgå till läkarbesöket på Halmstads sjukhus i tisdags och bronkoskopin; Nu har jag hunnit bearbeta diagnosen. Läkaren sa att det var konstigt att jag inte hostat de senaste 30 åren i stället för de senaste tre, och då inser man ju hur det ser ut.  Emellertid har jag faktiskt bara haft det så här i ca 1 1/2 år. Behöver mer information, den finns på min vårdcentral.


Nu, Kära Vänner, är det dags att sätta igång. Hunden vill ut och jag vill ut och cykla. Så blir det 11-kaffe kl 13. Har för länge sedan övergivit mina cappuchinos för iskaffe: 3/5 kaffe, 2/5 sojamjölk, 1 canderel (sötningsmedel), 5 isbitar. Tricket är att vispa ordentligt. Då blir det riktigt kallt. Hjärtligt välkomna om ni har vägarna förbi :-)

Min entrékruka har faktiskt redan fått lite höstskrud, beror främst på att blommorna har samma nyans som vår ytterdörr:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar