söndag 25 augusti 2013

Fångar dagen

Hej på er! Jo, det var länge sedan- Jag är upptagen med att ta vara på de fina sensommardagarna. Så härligt! Hamlet och jag är ensamma i huset, Käre Maken har åkt till Polen. Hamlet är orolig och saknar sin älskade husse och blir skälligare än någonsin. Den som har träffat Husets Härskare förstår att det gränsar till det omöjliga. Har det inte helt lätt här.
Läser Philippa Gregorys Den blå hertiginnan. En underbar berättelse och här överträffar verkligheten dikten. Ingår i hennes serie om Rosornas krig i engelskt 1400-tal, en tid då makten var av gud given - om man kunde roffa åt sig den, förstås,
Bild : Min blommande funkia. Blått, nåja kanske snarare lila till den blå hertiginnan.
Ikväll blir det Foyles War. Det går faktiskt fler program som går att se, med Foyles War är så trevligt! Såg att det går en Miss Marple på 7an också, måste kolla vilken det är, den här med mordet på tåget kan jag se om hur många gånger som helst!
Måste iväg nu, solen skall bara vara framme nu på förmiddagen, påstår de, så jag vill UT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar