tisdag 6 augusti 2013

Mer från den andra sidan


Mitt favoritspökträd, så vackert med sin erinran om förgänglighet och livskraft, eller vad det nu kan vara  :-) Från min cykeltur längs Ätran här om dagen.

Idag har vi haft ett ordentligt åskregn, hurra! Jag slipper vattna, och man kan nästan se hur gräsmattan har blivit grönare på några minuter.

Läser Gemmells Riganterna Del 2. (Midnattsfalk) Blev tvungen att bege mig till biblioteket i full fart när jag insåg att jag bara hade några sidor kvar av Del 1  (Stormsvärd) och det började närma sig stängningsdags. Med Riganterna har han fått till en riktigt fin berättelse. Vi är i ett fantasyskottland, med inslag av både fornnordiska och grekiska gudasagor. Tycker mycket om magin hos Gemmell, den är både mystisk och skrämmande och bara ibland av godo. Böckerna innehåller visserligen fortfarande massor av slagsmål och strider, men det är liksom mer däremellan, om ni förstår. Dessutom hänger böckerna ihop, det tycker jag verkligen är ett plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar