onsdag 28 augusti 2013

Rosor

Brukar torka egna rosor för vintern, men årets blev inte som jag tänkt. Dessa är från blomsteraffären, hänger nu på tork.

Fler Louise Penny-deckare om den kanadensiska byn Three Pines har kommit till mig på biblioteket. Det blir en ny cykeltur dit. Boken jag hämtade sist är nr 3 i ordningen, vill egentligen läsa den första först sas. Är nu halvt igenom 3an, så jag får väl läsa klart.

Vart tog tv4s Broadchurch vägen?? Först kör man fyra avsnitt och så - ingenting? Ett ynka avsitt på torsdag? Tablåmakare: gör om gör rätt! Antingen kör man ett avsitt i veckan eller också i konsekvensens namn fyra avsnitt både vecka 1 och 2. Inga rosor till tv4s klantar.

Retar mig också på Ruzzzles senaste uppgradering: Får plötsligt statistik jag inte vill ha, och det efter varje spel. Dessutom är sidan gjord i fullkomligt gräsliga färger som inte korrelerar med spelets övriga färgsättning. Inga rosor hit heller.

Hittade nedblåsta ekgrenar längs vägen. Utanför ett sommarhus, så jag hjälpte dem bara med städningen :-) Passar fint i vas hos oss.

Rosorna, Kära Vänner, är till er!

PS Käre Maken har kommit hem och ÄNTLIGEN kan Hamlet kosta på sig att sova om natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar