måndag 26 augusti 2013

Till små skälliga hundars försvar:

Har lite dåligt samvete för att jag klagade på hunden igår. Det är ju det att Hamlet känner sitt ansvar nu när hans husse inte är hemma; han känner att han måste vakta extra noga åt mig, och det är ju duktigt av honom. Min invändning gäller främst skällattackerna på natten. Det är knappast någon storstad vi bor i, faktum är att det finns ingen där att skälla på! De enda som är vakna mitt i natten är Hamlet och så då även jag.
Skall nu cykla iväg till biblioteket och hämta den första boken i Louise Pennys Gamache-serie. Hon kommer med en ny den 27e, jag har förbeställt, och tänkte läsa om serien från början. Den nya boken lär utspela sig i hennes underbara by Three Pines. Ser fram emot den alldeles väldigt.









Såg Foyles War igår, så kul att se en väldigt ung Laurence Fox i en av rollerna. Han brukar annars
dyka upp i tvn som assistent
Hathaway, sidekick till kommissarie Lewis, en annan av mina favoritserier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar