lördag 2 april 2011

April

Ovanligt många bra aprilskämt i år: Gillade verkligen GPs om att Ostindiefararen skulle sänkas i hamninloppet under Göteborgs 400-årsjubileum för att spara kostnaderna för underhåll. Med en högljutt protesterande Göran Johansson. Och SJs om att man p g a problem med sommartiden återgått till vintertid. Obs att dörrarna stängs 1 tim 30 sek före avgångstid. Kan man ana en viss självironi här? Rekommenderar länken http://aprilskamt.se/ Dagen har ägnats åt gamla filmer. Vad sägs om The Dirty Dussin? Från 1967, vilket syns på damernas kläder trots att filmen utspelas under andra världskriget. Det är så roligt att se skådespelarna så unga! Donald Sutherland, t ex en av mina verkliga favoriter. Här har han en ganska undanskymd biroll och är någonstans i 20-års åldern. Helt otroligt, jag trodde aldrig han varit så ung! Begriper faktiskt inte varför jag är så förtjust i denne man, det är knappast hans föga tvålfagra yttre. Eller också är det just det det är. Jag börjar le så fort han dyker upp i bild. Berättelsen om Månstenen rullar vidare. Berättare är nu en fanatiskt religiös, oerhört självgod kvinna, ständigt försedd med pamfletter i de mest obegripliga ämnen. Hon är ganska påfrestande, faktiskt. 1800-talet var mycket riktigt en tid då religionen härjade tämligen ostraffat. Jag borde inte läsa den här, jag borde plugga inför mitt kommande möte i den japanska kurs. Men det händer liksom inte . . . Mötet är inte förrän måndag kl 12 och jag är en obotlig "sista minutare". Bild: Glömde kameran när vi var i röraffären. Ni får nöja er med mina nyinköpta, ljuvligt doftande liljor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar