tisdag 12 april 2011

Dåligt samvete

har jag nu för att jag inte pluggar. Det är konstigt hur man lyckas glömma hur det är mellan varje gång. Jag läser ju mina kurser för mitt nöjes skull, inte för att jag måste. Och ändå skjuter jag upp allting till sista minuten. Idag regnar det här hos oss, och allt man vill göra är att ligga i soffan och läsa vad som helst utom kurslitteratur, helst med en kopp thé och havrekakor. Såg Vetenskapens värld igår och en naturfilm av Mattias Klum om korallrevet Raja Arnpat i Indonesien. Ett av de få kvarvarande orörda paradisen på vår jord. Verkligt fin, underbara bilder. Kanske lite väl docerande speakertext men han har ju rätt och han menar väl. Programmet går säkert i repris, om inte annat så på Kunskapskanalen. Bild: Denna bistra gestalt av Utagawa Kunioshi får representera mitt dåliga samvete. Han heter Zhong Gui och tillhör demonernas skara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar