fredag 1 april 2011

Rör och prylar

Det regnar och är tråkigt här i Falkenberg och vi är nu på väg till Göteborg och Frey Johnsson som så lämpligt rear med tanke på min mammas badrum som fortfarande saknar en del grejor. Blandare, hyllor, duschdraperier mm. Konstigt så många saker det behövs som man aldrig tänker på annars.
Såg igår svt1s ny brittiska serie Anklagad. Verkligen spännande, jag satt som på nålar. Och jag har fortfarande svårt att släppa den. Fantastiskt skådespeleri som alltid och ett trovärdigt scenario. Förresten kan brittiska skådespelare få mig att tro på vad som helst. En serie i sex avslutade delar om brott och skuld. Där brottet och skulden kan diskuteras och åsikter gå isär. Ett bra underlag för diskussion.

Läser vidare på Månstenen. Är nu klar med del I. Om jag inte minns fel är del I den bästa. Berättaren är den skicklige men surmulne och tystlåtne detektivens naiva och trohjärtade, mer eller mindre ofrivillige medhjälpare. Har sina efterträdare bl a i Agatha Christies Poirot och Hastings med många fler.
Bild: Mer från Botaniska. Får snart byta genre. Är ni intresserade av blandare och rör från Frej Johnsson?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar