måndag 11 april 2011

Mer från Rhösska

Visst är den ljuvlig och på något sätt vårlig? Den ingår, tror jag, i utställningen Manligt konsthantverk, liksom den underbart vackra grinden från 1700-talet nedan. Visst ser den glad ut?
Hade som vanligt alltför lite tid på mig, men skall till Göteborg på onsdag igen och hoppas då hinna gå en ny vända på Röhsska. Och den här gången SKALL jag ta med mig blixten till kameran, det blir alldeles för krångligt att efterarbeta bilderna.


Läser vidare om framtidsvärldar a la Asimov. Han kämpar stenhårt och vältaligt med sin torgskräck. Men också men andra och större frågor. Asimov var övertygad humanist och debatterar gärna provrörsbefruktning, genetiskt urval, mm, mm.

Han gör det utan att predika och han gör det underhållande.

Vi har ännu en fantastisk vårdag här nere i Falkenberg. Varje gång man går ut verkar det ha slagit ut nya krokusar på nya ställen. Så härligt det är! Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag att leva på en plats där årstiderna växlar. Upplevelsen av vår är så mycket starkare när man genomlevt vintern, som ju absolut har sina fördelar den också. Men just nu är det verkligen en naturens höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar