onsdag 6 april 2011

Sci-Fi

Det finns en bokhandel i Göteborg för Sci-Fi och Fantasy. På Södra Larmgatan. Försökte handla via deras webbutik, men åker nog dit i stället. Måste ha mer av Asimov.
Två robotromaner till och så måste jag ha Stiftelsetrilogin som har försvunnit ur min bokhylla. Håller med Denys Finch Hatton (i Out of Africa) när han säger upp bekantskapen med en person för att han inte lämnat tillbaka en bok han lånat: "But you don't want to risk to lose a friend over a book, do you?" säger en annan vän. "No, but he did." säger Finch Hatton. Mina böcker betyder mycket för mig. Och jag gillar att äga dem. Satt en hel natt inför en flyttning och skulle rensa ut böcker. Lyckades besluta mig för att göra mig av med tre (3) stycken. Har säkert flyttat 11-12 gånger i mitt liv, ständigt släpandes mitt bibliotek med mig. En av de mest traumatiska händelserna i mitt liv var när jag bodde i en tillfällig lägenhet och hade större delen av min boksamling i källaren. Medan jag var bortrest några veckor under sommaren blev det översvämning i källaren och böckerna möglade!!!! Från försäkringsbolaget fick jag 10:-/inbunden bok och 5:-/pocket. Jag i det närmaste grät över varje bok. Däremot fick jag massor för gamla märkeskläder som jag aldrig tänk använda igen. Lite tröst i eländet.

Bild: Har akut påsklängtan och tröstar mig med krokus i kruka. Skall sedan rätt ut i rabatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar