fredag 15 april 2011

Favoritvattenhål

Ett av mina favorittillhåll: Espressohouse i Arkaden. Bilden är tagen från caféet på våningen ovanför, ett annat favorittillhåll. Bättre om man vill jobba, eller ev vill höra vad ens medfikare har att säga. Idag skall jag se K-special om Joan Baez, gammal favorit från min barndom. Singer-songwriter är hon och folkmusik är hennes genre. Politiskt aktiv inom miljö- och folkrättsrörelser. För övrigt fattar jag inte hur de som planerar tv-tablåerna tänker. Alla filmer jag kan tänka mig att se börjar sent, och kl 20.00, som vore en bra tid att sätta in en film på, så är det antingen CSI (gud så tråkigt), matlagningsprogram (lagar hellre mat själv) eller Så skall det låta som antagligen går för 50 säsongen. Jag tyckte det var ett roligt program för fem år sedan, vid det här laget har jag fått nog för länge sedan. Hade gärna sett bröderna Coens The Big Lebowski med Jeff Bridges, men den börjar 0.00 (på tv3, för den som inte vill sova). Det blir väl istället Asimov och min älskade säng. Han argumenterar och argumenterar. Det blir lite långt. Höjdpunkterna är när hans hjälte, jordmannen Elijah Baley, upplever "det fria". Jordborna har grävt ner sin tillvaro i luftkonditionerade stålgrottor, och "utomhus" vet ingen vad det är. Hans beskrivning när den stackars Baley råkar ut för ett åskoväder är helt lysande - väldigt rolig. och väldigt otäck samtidigt.

Bild 2: Dessa små sötnosar dyker upp i massor, nu när vi har rensat i trädgården. Helt underbart, man blir så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar