torsdag 26 maj 2011

Afrikahuset

Vedervärdiga Volvon startade, lunchen på Campus var ok med extra plus för en magnifik salladsbuffé, och så var det dags för Afrikahuset. Ligger ca 5 km norr om Varberg och har öppet hela sommaren. Det är sista säsongen, huset skall säljas och ägarna flyttar för att öppna ett nytt Afrikahus på ännu så länge okänd ort. Vilket betyder att ALLT i huset är till salu. Till inte allför blygsamma priser. Obs att mannen i huset är naturfotograf, och en duktig sådan, en del av hans bilder är fantastiska! Här är några av mina: Borde haft blixt med mig, det var väl mörkt i huset, men hoppas ni ändå för ett intryck av hur det såg ut. Vi bjöds på kaffe och äppelkaka och så var det ju den obligatoriska shoppen. Där de hade bl a jättefina T-shirts för barn. Själv köpte jag en cd med afrikansk musik som jag gillar på det högsta, det afrikanska hantverket höll hög klass, men det är inte rikigt i min smak.
Beklagar livligt att bloggen är så svårredigerad vad gäller kombinationen text och bild. Skulle SÅÅ gärna ha större möjligheter här. Då ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar