torsdag 19 maj 2011

Sci-fi bokhandeln - ännu ett paradis

Har nu inhandlat hela Hobbs Assassin-svit, tre böcker. Härligt tjocka och med liten text. Underbart, även om det numera innebär läsglasögon på, för min del. Här har jag att göra länge. Inhandlade också ett lasersvärd till Elias som snart fyller fem år och som delar min passion för Star Wars som tydligen har renässans på dagis just nu. Jättekonstigt, barn i dagisålder har väl inte sett Star Wars-filmerna? Skulle tagit bilder inne i denna fantastiska affär, men det var så dåligt ljus, det regnade ute och belysningen (som så mycket annat) i detta mitt älsklingstillhåll är skum.
Såg tv4s Kommissarie Anna Travis igår. Del 1 av 3, obs sammanhängande avsnitt. Riktigt bra, spännande, fast kanske lite för verklighetsnära för att vara helt i min smak. Verkligheten är helt enkelt inte min grej. 21.00, onsdagar, alltså.

Bild: Röd kastanj i parken på baksidan av Park Aveny. Bland de vackraste träd som finns. Från min gårdag i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar