lördag 14 maj 2011

I sagornas värld

Försöker fota vår fantastiska och numera välupplysta rosenapel åt er, men det är svårt! Skulle behöva använda stativ, och/eller blixt. Det blir vid nästa försök. Den här bilden har, möjligen tack vare oskärpan, i alla fall en nyans av saga och fantasi som jag gillar. Trodde först att ju mörkare natt ju bättre, men så är det nog inte. Skall försöka hålla mig vaken tills mörkrets inbrott och göra nytt försök.
Har ju i detta projekt, att hålla mig vaken alltså, i kväll hjälp av Eurovisionsschlagerfestivalen som jag älskar att hata och den här gången är det verkligen ett riktigt bottenskrap i final. Har dock ett gott öga till finländske Paradis-Oskar (bara namnet fick mig på fall) som är helt ljuvlig med sin förmenta oskuldsfullhet och sin pekoral om världsfred, underbart vacker röst! Och de irländska tvillingarna Jedward. Uppiggande. Min favorit, det norsk/swahiliska bidraget åkte ut direkt. Hon var fantastisk, och kunde verkligen dansa (och sjunga). Till skillnad mot sååå många andra. Så snyggt! Var väl inte helt förtjust i guldbyxorna med rosett där bak, men ok, hon bar i alla fall upp det med stil.
Läser, med stort nöje, om Clavells gamla japanska skröna Shogun. Har en stark känsla av att den är helt omöjlig rent historiskt, men underhållande, det är det.
Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar