torsdag 5 maj 2011

Rhösska. Igen.

I morgon skall jag gå på Rhösska. Med kameran. Och Eva. Skall bli roligt. Hoppas det blir några fina bilder till bloggen. Hoppas också att de är klara med caféet som så snöpligt var utröjt för renovering när jag var där sist. Annars blir det väl fika på Condeco på Avenyn som vanligt.

Läser just nu några deckare av Kathy Reich - Bones i verkligheten. Hennes första böcker var sannerligen inte bra, men hon har bättrat sig väsentligt med åren. Brant inlärningskurva har den damen. Lite för många interna (amerikanska/kanadensiska) hänsyftningar som jag inte begriper, lite väl enkel berättarteknik emellanåt, men oerhört välgjort faktaarbete. I Dödligt beslut fördjupar hon sig i bikervärlden, och det gör hon med den äran. Kanske ingen stor litteratur det här, och mycket är väldigt likt Patricia Cornwell, men väl god underhållning och det är gott nog.

Det har till min fasa varit kallt här hos oss de senaste dagarna. Det goda med det är att vårblomningen varar längre. Men både jag och hunden fryyyser!

Bild: En av mina engelska pelargoner har överlevt vintern. Hurra! Bilden är sedan förra året, men den blommar nu lika vackert igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar