måndag 2 maj 2011

Wallin på Waldemarsudde

Mogontv är verkligen mitt favoritsätt att vakna. Har idag sett intervju med Lars Wallin, han med de fantastiska nobelklänningarna, ni vet. Hans klänningar är helt underbara, men något för dyra för min kassa. En av klänningarna han visade i studion gick loss på 51 000:-, brudklänningarna från 30 000:- och uppåt. Nu är han aktuell med stor utställning på plats som ovan, med start 7 maj, öppen hela sommaren. Han tänker också ge sig in i konfektionsbranschen. Käre Lars, jobba snabbt, jag står utanför affären och väntar på att första kollektionen skall komma ut. Adress till hemsidan, varsågoda: http://www.larswallin.com/ Väl värt ett stockholmsbesök. Beundrar hans känsla för material och form såväl som färg och inte minst hans förmåga att klä rätt person i rätt klänning. Skulle verkligen vilja ha en Lars Wallin-stass, men när skulle jag använda den? Knappast något man rensar ogräs i trädgården i. Vilket är vad jag skall ut och göra nu, medan solen skiner. Men, kära vänner, här är faktiskt kallt!
Idag har jag dessutom kursmöte kl 12, men jag hoppar nog kursen den här gången och hoppas jag kan göra klart den till hösten istället. Vädret är alldeles för vackert och jag har alldeles för mycket annat roligt att göra.
Bild: Har faktiskt något Lars Wallinskt över sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar