måndag 2 januari 2012

Böcker, böcker

Mer från Nyårsafton. Taget i vår trädgård
En följd av vårt bredbandsdebacle före jul var att jag aldrig fick sett färdigt Galsworthys Forsytesaga. Har allstå sett denna serie nästan färdigt TVÅ gånger och vet fortfarande inte hur den slutar! Detta står jag helt enkelt inte ut med, så jag gick till biblioteket och grävde i deras källare, hittade sex böcker som jag omedelbart lånade hem. Emellertid känner jag mig inte helt övertygad om att detta är hela serien, skall forska vidare. Läser samtidigt på två fantasy-serier av Feist om sådär en sex-sju böcker i varje serie. De håller sig tack och lov i samma fantasy-värld, annars hade det nog blivit lite väl komplicerat.
Försvinner snart bakom boktravarna.
Ägnade stor del av gårdagen åt att se Borta med Vinden. Jodå, det går fortfarande att se den, främst tack vare Vivianne Leigh som storspelar. Vilken enastående rollprestation hon gör! Måste tyvärr säga att både Cary Grant och Leslie Howard lämnar mig helt oberörd. Den ene är för tvålfager och den andre för blek. Första gången jag såg filmen (jag var VÄLDIGT ung) tyckte jag att Scarlett var fantastisk! Nu tycker jag att hon är bottenlöst egocentrisk och tämligen korkad, värst är hennes urusla smak. Men nu är det ju det som gör filmen så rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar