tisdag 10 januari 2012

Rödbetor

Har idag tänkt mig en rödbetsgratäng till middagen. Kokar nu rödbetor. Så glad att man kan googla det mesta; visste ni att vinterrödbetor skall koka 45 min? Inte jag heller, och jag hade gissat så där en 10-15 min. Hur kan det vara så stor skillnad? På vinter- och vårbetor alltså? Nå, när de väl har kokat skivar jag dem och strör över fetaost och täcker med grädde. Inspirerad av Wojtans Blogg här bredvid.
Är lite för trött om kvällarna, annars går det bra filmer idag på svt1, jättesent tyvärr, så jag nöjer mig med The Mentalist säsong 1 som repriseras på kanal 8,. Har sina poänger, ganska rolig fakiskt och "snäll". Annars är det Fantasy och Feist som gäller.
Gammal bild på min stiliga Miltonia här ovan till höger. Den har blommat om, men riktigt så här fin blev den inte. Hoppas på våren.
Önskar dig en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar