lördag 21 januari 2012

TV-tablåer och kokosnötkakor

Idag, mina vänner, är det lysande underhållning på tv: Skidskyttet går av stapeln med både stafett för damer och masstart för herrar. Rafflande spänning kommer det att bli. Stort GRATTIS till Fredrik Lindström som tog sin första världscupseger igår. Må det bli den första av många! För övrigt är det som det brukar - uruselt på bästa sändingstid 20-21 - Stjärnor på slott och Gladiatorer ger jag fullkomligt f-n i, skådespelare och musiker får gärna ha privatliv för mig, men jag är tacksam om de håller det för sig själva. Betr alla lekprogram: vuxna människor, kända och kvasikända, får gärna leka om de vill, bara jag slipper titta på. Alla bra filmer börjar jättesent. Skulle vilja se den så hejdlöst efterapade Seven, men kommer inte att kunna hålla mig vaken till 23.00 när den börjar, för att inte tala om Löftet med Sean Penn och Jack Nicholson som börjar 0.15!!! Började se en gammal Hitchcock igår som startade kl 21.00 (I sista minuten), men den var för pratig, och dessutom har jag sett den förr. Lägg några filmer kl 20.00, INTE bara dessa tramsiga amerikanska "romantiska komedier" som egentligen inte är varken det ena eller det andra! Barn måste faktiskt inte kunna se alla kanaler samtidigt.
Borde heta polkagristulpaner menn det gör de nog inte
Har bakat supergoda kakor som går hyfsat in i LCHF-dieten:
300g hasselnötter, fint malda
400g kokos
4dl canderel (byt gärna ut hälften mot Sötin el likn)
2 ägg
Vispa ägg och socker poröst, blanda i resten. Klicka ut på bakplåt med bakplåtspapper. Jag använder två matskedar, en att ta med, en att skrapa av med. Sätt en hasselnöt i mitten på varje kaka. 180 graders ugn, 10-15 min.
Jag la mina kakor i plåtburk, men det var ingen b ra idé, de blev alldeles mjuka. Lägger dem i frysen nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar