söndag 22 januari 2012

Orkidéer

Har äntligen tagit mig samman och fotat några av mina underbara orkidéer som blommar sedan advent. Skötsel: Vattna inte oftere än en gång per vecka, spola igenom krukan och låt vattnet rinna av. Jag har lecakulor i botten av ytterkrukorna, orkidéer tycker inte om att vara våta om fötterna. Ca 1 gång i månaden ställer jag allihop i badkaret, häller i vatten nästan till krukkanten och häller på orkidénäring. Där får de stå någon timma innan jag tar upp dem. I år blommade alla utom en och jag har ca 15 st. Flest Phaleanopsis och några Miltonia. Helt underbart vackert!
Idag kommer Shakespeare In Love på kanal 8. 20.00. Har du inte sett den, så gör det! Hur fantastisk som helst. Allt är bra i den filmen och hade det inte varit så att jag dels har filmen på DVD, dels har sett den fyra (kan vara fem) gånger, så hade jag sett den igen. Engelsmännen kan göra romantiska komedier som är både och!
Får inte plats med fler orkidéer, så de får sparas till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar