tisdag 17 januari 2012

Horace Engdahl

Hej på Er!
Bjuder idag på mina orkidéer. Dessvärre är det för dåligt fotoljus. Det hjälper inte hur mycket man än macklar med bilden i datorn - det blir inte detsamma. Så det blev inte så många bilder som jag tänkt. Med det kommer andra dagar!
Har, mellan Fantasy och Forsyte, läst Horace Engdahls Cigaretten efteråt. Det känns som om jag nu vet mer om vem han är. Att han var en tänkande person visste jag innan, men inte att han tänkte på det här sättet. Har alltid varit lite svag för denna man. Ett så härligt förnamn och en sådan god smak när det gäller kvinnor. Och det var mera stil över det här med Nobelprisets tillkännagivande när det var Horace Engdahl som kom ut genom dörren. Intet ont om Peter Englund, men . . . Delar herr Engdahls åsikter om bloggar särskilt, och förstår hans tankar om kritik och kritiker. En intressant bok, liten till formatet men absolut inte till innehållet. Riktigt roligt ibland. Lånade boken på biblioteket, men tänker faktiskt köpa mig ett ex.
 Här är ett recept på lite LCHF-godis: Är inte helt säker på att kokos innehåller rätt slags fett, men kolhydratmässigt är kakorna helt ok:
5,5 dl kokos
1 dl canderel (eller annat sötningsmedel, motsv 1 dl socker)
50 g smält smör
2 ägg
rivet skal och lite av saften från en lime
Rör ihop och låt stå ca 10 min.
Tryck ihop smeten till toppar på bakplåtspapper, 15-20 st blir det för mig.
Grädda 15 min ca i 175 grader.
Man kan doppa dem i choklad också, blir då mindre LCHF, mera godis.
Nu återgår jag till fantasyland. I detta fallet till Midkemia, där Murmandamus - ondskans företrädare - belägrar våra hjältar i den nordliga staden Armengar. Ja, jag vet. Det låter lite töntigt. Sa ju att namnen inte var särskilt bra. Men det är allt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar