söndag 1 januari 2012

God fortsättning

på det nya året!
Bilden är från det vanligtvis så underbara fyrverkeriet över Göta Älv som i år tyvärr försvann i dimman. Går av stapeln kl 17. Mja, riktigt så här såg det kanske inte ut, jag har lekt lite. Vi åt nyårsmiddag efter fyrverkeriet på Lai Wa, Göteborgs absolut bästa kinarestaurang, något jag gärna skulle göra till tradition. Ingen trängsel och maten är supergod! Gjorde att vi hann hem i tid till film (Loretta)och i tid för att ta hand om vår Hamlet som inte uppskattar tolvslaget och alla raketerna.
Filmen, en biografi över countrydrottningen Loretta Lynn hade sina ljuspunkter, lysande spel av Sissy Speck, som dessutom sjöng själv. Och det riktigt bra. Kanske inte min musik direkt men kul ändå.
Läser just nu fantasy, en genre som jag gärna tar till när verkligheten blir för mycket. Raymond E, Feists Krondors söner. Har precis det sagoskimmer som jag tycker om. Spännande intrig också. Min enda lilla reservation gäller namnsättningen. Den är INTE lyckad, men vad gör det när resten är så bra.
Frossade i helgen i Downton Abbey. Hade missat sista avsnittet, så det blev både det och julspecialen. Helt underbart! Intrigen är spännande och hänger dessutom ihop, fantastiska skådespelare och så är det inte minst det stiliga slottet med sin lika stiliga inredning, de vackra kläderna och de fina frisyrerna. Mer än halva nöjet för min del. I julspecialen visade de den mest enastående julgran jag sett! Ungefär lika stor som den på Gustav Adolfs Torg, här klädd i ljus och glitter (de måste haft brandstege för att få till det!) och placerad i slottshallen. Fantastiskt! Om jag har förstått rätt finns redan en säsong till inspelad. Kan knappt bärga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar