måndag 9 januari 2012

Jordskalv

Upplevde mitt livs första jordskalv igår kväll. Var visst en 2a på Richterskalan, så det var inte så omskakande, men ändå. Hamlet blev upprörd och skällde. Han blir å andra sidan upprörd rätt ofta.
Betr Tinker, taylor, soldier, spy:  Vi andra gillade den, några av oss väldigt mycket; ger 75% för, 25% emot.
Andra ufon. Från Botaniska i Göteborg.
Satt så länge framför tvn igår, är snart fyrkantig hela jag. Alla skidtävlingarna var storartad underhållning, men jag kan tyvärr inte säga detsamma om min gamla favoritserie Bones. Det känns som om den maler på på tomgång. Antalet äckelscener har tredubblats, tyder på idétorka, och man ser serien TROTS detta fåniga inslag, inte för. Ny assistent, han var ett kul inslag, det brukar de vara. Annars måste jag tyvärr säga att spelet mellan Bones med sin höga IQ och negativa EQ och den intelligensbefriade Booth inte håller längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar