torsdag 1 mars 2012

Det gick ju fint!

Vi sköt riktigt bra från soffan, Sverige kom på fjärde plats. Ingen dålig prestation bland så fina lag, även om det hade varit roligare med en medalj. Kul att Helena Ekholm och Fredrik Lindström visade så god form, Björn Ferry också.
Fler tulpaner.Ja, ja, jag har åtminstone bytt sort.
Nu håller jag på att skaffa så många böcker jag kan av dem jag inte läst om Feists Midkemia. Inser att de jag nu skaffat är serien före den jag nyss läst, men ok, här får man vara flexibel och göra det som är möjligt, inte det man skulle vilja.
Bland mina favoriter är Ryana - en vacker ung kvinna om dagen - en vacker, jättelik, gyllene drake om natten. Eller när hon vill. Dessvärre tror jag inte hon dyker upp förrän i serien efter den jag skall läsa nu. Sablar, och detta är det tråkiga med att läsa i fel ordning.
Det är en salig blandning av Riftwar, Darkwar, Demonwar, Riftwar legacy och Riftwar legends. Pust! Trodde ett tag att jag kunde låna från biblioteket, men nix. Vill man läsa Riftwar legacy är det SF-bokhandeln som gäller. Enda glädjen här är att engelsspråkig litteratur är billigare än svenskspråkig. Har tryckt iväg en beställning och sätter mig nu vid brevlådan och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar