torsdag 1 mars 2012

Skidskytte från soffan

Idag börjar äntligen Skidskytte-VM. Jo, jag har andra intressen än fantasy-världarna. Kl 15.00 (TV4) är det dags för mixtstafetten, en jättespännande tävlingsform och jag skall sitta framför TVn och heja på. Sverige har ett bra lag här, med goda chanser på medalj om allt går väl. Detta är en väldigt TV-vänlig sport, det händer saker hela tiden, och fort går det, helst vid masstarterna. Tråkigt bara att det är TV4 som köpt rättigheterna, de visar reklam, och det finns det verkligen inte tid för. Det räcker inte med att vara duktig i den här sporten, man måste ha flyt också, och helst skall någon annan göra bort sig. Det är t ex till stor hjälp för de andra damerna om Magdalena Neuner skjuter på fel tavla. Har hänt. Hon log bara, och vann nästa tävling. Fältet är så jämnt, många som har möjlighet att vinna. För Helena Ekholms del gäller det att det är så många skjutmoment som möjligt, det ökar hennes chanser. Förutom svenska laget, heja Helena!, hejar jag också på Kaisa Mäkäreinen, fantastiskt vad denna tunna lilla flicka kan åka skidor, och den helt otroliga Magdalena Neuner. Hon har lovat att sluta efter denna säsong, det kommer att göra det mycket roligare för alla andra. VM går i Ruhpolding, och det är jättekul, för den tyska publiken är fantastisk. De står ute i timtal och fryser, iförda vansinniga hattar, och hejar vilt. Kul för oss och kul för de tävlande.
Bild: Tulpaner. Igen. Jag ÄLSKAR tulpaner, så det är bara för er att stå ut! För den fototekniska: Jo jag vet att jag tagit bilden för nära. Det är det som gör bilden, i mina ögon alltså.
Nu, kära vänner, tänker jag återgå till min säng, där jag ska äta frukost och läsa en stund. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar