tisdag 27 mars 2012

Dis, dimma och dramatik

Skall nu ge mig på den sista bok jag har i Medkemiaserien (måste skaffa fler, det finns några kvar). Den heter Murden in LaMut och börjar "It was a dark and stormy night" vilket är det absolut sämsta sätt att börja en roman, därom råder concensus i branchen, både bland läsare och författare. Det är ju inte så att herrar Feist och Rosenberg inte vet om det - de behagar skämta med oss. Och det är ju roligt, faktiskt. Eller möjligen arrogant. Ser fram emot att få sätta mig och läsa, men Huliganen säger att han verkligen behöver en promenad idag och eftersom hans Husse jobbar i Göteborg får jag väl stå till tjänst.
Det här underbara vårvädret som de visar på tv varenda dag har jag inte sett röken av. Iskall dimma och i bästa fall soldis är vad vi har här i Falkenberg. Och jag som vill ut i trädgården och gräva ner lökväxter! Men då ska det ju vara varmt och soligt har jag tänkt.
Bild: Här verkar jag inte ha tänkt alls, väl oskarpt utan att det ger effekt. Återkommer med ny bild på mina rosa liljor. Som för övrigt till min besvikelse är doftlösa. Men vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar