torsdag 29 mars 2012

Vad är det här?

Inte är det fantasy, den saken är klar. Rosenberg/Feists Murder in LaMut är inte bara tråkig, den är inte ens fantasy. Visserligen är Fantus, elddraken som gärna värmer vingarna framför eldstaden och som är hertigens husdjur med i boken, men icke i handlingen. Det känns som en efterkonstruktion. Annars är detta en pojkbok i historisk miljö - soldater och krig för hela slanten. En sorts lakonisk humor som jag inte tycker är rolig alls. Jag är rätt besviken. Vilket inte hindrar mig från att a) läsa vidare b) beställa fler, fast då av Feist/ Wurts.
___________________________________
Jaha, där handlade jag tre böcker till! Vilken tur att det är så nära till SF-bokhandeln ;-) ! Nu är det bara att vänta. De skall levereras med DHL den här gången, B-post har jag inte tid med!

Börjar så smått planera inför påsk. Skall göra påskkruka till entrén, det blir påskliljor och tulpaner, väldigt söta sådana i rött och vitt. Skall plocka fram påsksakerna och se om jag har någon höna som tål att vara utomhus. En tupp står redan framme, kvarglömd sedan förra året.
Detta är de sista bilderna på mina rosa liljor, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar