måndag 19 mars 2012

Mer HSP, mer Feist, mer blommor

Tråkigt nog säger Arons bok mig inte särskilt mycket. Kan säkert vara till hjälp för den HSP som har det jobbigt med sociala sammanhang, och säkert för den förälder som har ett barn med HSP. Skummade igenom större delen av boken, skall läsa mer om HSP och andlighet. Som naturligtvis ligger väl till för oss som är mer introverta och som ger så oändligt mycket. Själv har jag alltid hellre läst en bra bok än gått på fest, och kan inte se att det skulle vara något fel med det. Valet är ju mitt och det är verkligen inget jag vill ändra på.
Läser nu Feist istället. Mycket roligare. En bok om Jimmy Handen som skrivits i samarbete med S.M. Stirling. Gör intrigen lite vassare och mer realistisk. Vi får här föjla honom (Jimmy Handen alltså, inte Stirling) från det att han som 14-årig ficktjuv  hjälper prins Arutha och prinsessan Anita att fly från hertig Guy de Bas-Tyra och Krondor. Det är mycket krälande i kloaker och fängelsehålor, horor, tiggare och tjuvar. Kul. Fattar bara inte hur Guy de Bas-Tyra kan var hertig, skulle betyda att han var av kunglig släkt, men det är han inte. Tror Feist blandar adelstitlar lite som han vill. Väntar nu på två andra böcker som Feist också skrivit i samarbete med andra. Dock ej Stirling.
Idag skiner solen, men det blåser som 17. Skall ta hunden på snabb och inte alltför lång promenad och ägna dagen åt att vila.
Funderar på att ägna en del av bloggen till att skriva om hur det är att leva med ME, Myalgic Encephalomy-elitis/Chronic Fatigue Syndrome (kopplingen här är vila) men det måste jag fundera mer på. Det är inget nöje precis, och frågan är om det är bra att skriva om det, och i så fall för vem? Mig? Knappast. Er? Ja, möjligen.
Bild: Scilla Sibirica. Har köpt fler, konstigt nog med annan, mer lila färg. Skall försöka ta bilder i kväll, det blir så bra med blixt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar