onsdag 7 mars 2012

Stång(k) och stön

Håller på att inhandla stång till draperiet framför trädgårdsdörren. Vill ha lika dan som vi har till gardiner i "matsalen" (det är en öppen historia, knappast någon sal) och som jag naturligtvis inte vet var jag köpt.. Letade på IKEA, där det fanns för ca 59:-, men inte samma avslutningsknoppar. Letade så på Hemtex, där stången kostade över 200:-, men det var inte rätt där heller. Måste alltså tillbaka till IKEA. Eftersom jag ändå inte får som jag vill och jag inte tänker betala så mycket mer för en sak. Det är inte pengarna, det är principen. Nu är det så att jag ser varje IKEA-besök som en prövning. För stort, för mycket folk. Men, de har ofta bra grejor billigt. Och ibland, riktigt kul design. OK, det var möjligen bättre finnish på Hemtex grejor, men inte så att det spelar någon roll. Hittade däremot sommardraperi på Hemtex, svarta blommor på svart ljusgenomsläppsbotten.  Helst skulle jag vilja ha en gardin jag köpte till dottern för länge sedan, gissningsvis på Indiska,(finns tyvärr inte kvar) med en silvrig genomsläppsbakgrund och svart blommönster. Hon vägrar tyvärr släppa dem ifrån sig.
Färgerna är inte helt rätt här, så gulröd är inte soffan.
Vår slitna knallröda skinnsoffa har fått fårskinn från IKEA på sittdynorna, ca 300:-/st. Misstänker att slitaget har med vår Huligan och hans långa klor att göra, soffan är bara 4 år gammal, och visst borde en skinnsoffa hålla längre? Hade hellre velat ha grå fårskinn. När vi hittar dem, hamnar de vita på golvet i sovrummet.

Idag blir det damernas distanslopp i TV4 kl 15.00. Heja Helena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar