måndag 12 mars 2012

Svårfångade

Snödroppar. Vi har massor.
Har kravlat omkring i buskarna tidigt denna morgon. För att fånga vårtecken åt Er, mina vänner. Det svåra här är att inte skugga de små söt-
nosarna när man tar bilden. De vänder sig mot solen så det går inte att få någon bild framifrån.



Vandrar vidare i fantasy-världen. Min svartalv har gått till de eviga jaktmarkerna, och jag sörjer hans hädanfärd. Han dog för att försvara Livsstenen som vaktades av drakoraklet i Sethanon. Det ni!
Läser nu Assassins (Yrkesmördarna). Det blir mycket kravlande  här också, fast inte i våra buskar utan i Krondors kloaker. Feist är väldigt skicklig på att skapa karaktärer, det är nog det som är böckernas stora behållning. Intrigen är inte illa den heller.
Betr gårdagen skidskytte: Grattis till Ferry och Lindström, tvåa resp trea i den mest spännande masstartstävling jag sett på herrsidan. Stort TACK för god underhållning genom åren till Helena Ekholm som slutar efter denna säsong. Det har varit så roligt!
Bilden: Så här ser våra snödroppar ut, men visst finns det andra sorter? Skulle gärna vilja ha fler varianter.
Hej på er! Nu skall Hamlet och jag ut i vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar