torsdag 15 mars 2012

Paus

Idag frös till och med krokusarna
är vad våren tar sig just nu. Vedervärdigt kallt hos oss idag. Det vet jag eftersom jag gått på hundpromenad iförd min nya Filippa K-klänning och kappa. Borde haft skidoverall.
Följer Mentalistrepriserna på kanal8. Har ibland bra repliker. Som när mångmiljonären efter idoga försök änligen lyckats få den söta och ständigt beväpnade  Lisbon i säng säger:  "I can't belive I am a one-night-stand to Dirty Harry" när hon är vag om nästa träff. Det fina med de repriser som går nu är att jag inte sett dem när de så att säga gick i original. Såg The Mentalist när den gick kl 20.00 på TV3, men slutade när den hamnade kl 22.00 i tablån. Serien är kul, men inget att sitta uppe och vänta på.
I Krondor är det spännande som vanligt. Massor av intriger, svart magi, vampyrer och odöda. En och annan demon dyker också upp. Och goblins. Finns inte på svenska, översätts med troll, men det är ingen bra översättning. Allt löser sig med hjälp av Baron James, Löjtnant William, son till seriens mästermagiker och centralgestalt och hovets nya trollkarl,  Jazhara, en mästarinna med trollstaven. Stor trollstav, hon dunkar den i huvudet på misshagliga individer. Inser att jag måste ha två böcker till. SF-bokhandeln - jag är på väg!
PS: Har fixat håret. Ser nu ut som en något prydligare Madame Mim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar