lördag 3 mars 2012

I god Stil

Man kan faktiskt lyssna på radion också. Åtminstone på P1. I morse lyssnade jag på Stil medan jag gjorde frukost. Ett intressant program ur en nästan alltid intressant serie. Handlade om hur kvinnligt och manligt mode har tett sig genom tiderna och hur det tabubelagts att överträda gränser.
Väntar nu på Skidskytte-VM. Herrarnas sprint. Där publiken verkligen inte behöver frysa, det är 12 plusgrader i skuggan.
Har faktiskt varit ute och försökt ta bort lite ogräs i rabatterna. Helt meningslöst, det är fortfarande tjäle, så man kan bara komma 1 mm ner. Frös nästan fingrarna av mig, för naturligtvis hittade jag inte trädgårdshandskarna. Men lite ogräs fick jag bort ändå! Och jag har hittat årets första krokusar. Våren är här, mina vänner! Försöker få bild i morgon, de var redan i skuggan när jag hittade dem.
Här är några tulpaner till så länge. Varsågoda. Om ni skulle tycka att det är mycket tulpaner här så är det helt riktigt. Och då publicerar jag ändå bara några få av de tulpanbilder jag tagit! Är fullkomligt besatt av tulpaner och det lär vara tulpansäsongen ut.
-------------------------------
Grattis till Carl-Johan Bergman, bronspeng och fin startposition i morgon! Grattis till hela svenska herrlaget, förresten, 3 man bland de 10 bästa är verkligen inte illa! Får nu se hur det går för damerna, start 15.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar