fredag 1 juni 2012

Ändrade planer

Det blir sällan som man tänkt . . .  Var i Göteborg i går igen, mina besök överensstämmer helt med Käre Makens jobb. Träffade Eva vid Järntorget, en plats jag sällan ser numera trots alla mina åt i Linnésta'n. Kärt återseende båda! Lyckades i alla fall äntligen beställa porslin, vi har inga thékoppar jag är nöjd med. Har allt annat i Pillivuyt (pust, stavningen!) och det är ju fint om det passar ihop. Kollade i en katalog med frimärksstora bilder, beställningen är alltså en ren gissning. Försökte köpa bikini, andra försöket. Har nu nått den ålder när hur jag ser ut och hur jag skulle vilja se ut inte korrelerar i någon högre grad. Ger inte upp och har nu en ny idé som innefattar "kjol"-typen av nederdel. Det är inte bara problematiskt om man väger för mycket. Man kan faktiskt väga för lite också. Alternativt att det lilla som finns är felplacerat! Tar nya tag, troligen redan i morgon då vi ändå skall tillbaka till Göteborg för att gratulera Elias 6 år.
Men jag får inte tagit några nya bilder! Idag, när jag hade chansen har det regnat. Inte det bästa fotoväder. Ni får nöja er med gammal bild från hundpromenaden för några dagar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar