måndag 11 juni 2012

Strandängarna och Rebus

Jaha, då har jag äntligen fått se mitt första Rebus-avsnitt. Inte vad jag hade förväntat mig. Var är musiken? Blev det för dyrt? Är lite besviken över att så mycket läses upp istället för att det ageras. Är ju närmast ett fattigdomsbevis i branchen. Lite som i Mike Hammer, men där görs det med stil. Hannah med all sin charm är lite förvånansvärd i rollen, lite för liten och tunn på något sätt. Avvaktar här, man kanske vänjer sig. Manus är ju naturligtvis bra, det är dramatiskt, spännande, tragiskt och faktiskt ROLIGT ocksä. Och det hela är SÅÅ vackert filmat. En fotograf som kan få till och med misär att skimra. Tänker absolut se de andra avsnitten, man har spelat in fyra.
Bilderna är från mina hundpromenader ut på piren. Det är så helt underbart nu när - heter det hundlokorna - blommar med sina spetsmönster och kontrasterar mot de nyutslagna nyponrosorna. Gör mig  lycklig.
Har kollat. Det heter Hundloka. Eller -käx. Hund- i alla fall. Det gillar Hamlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar