måndag 25 juni 2012

Hinkvis

Vi har inte finaste semestervädret precis. Regnet strömmar ner som ovanstående rubrik. Vilket får våra kärlekspelargoner på uteplatsen att lysa klarare än någonsin. Syns inte riktigt så bra på bilden som jag hade önskat, men ändå; välkomna hit, här sitter man bra i skydd för vätan!
I väntan på min första bokjournal från Böckernas klubb läser jag om Susan Howatchs fantastiska St Benet-serie. För vilken gång i ordningen vet jag inte. Skriven i det närmaste i chick-lit stil, men med en allvarligare underton. Och tack och lov utan den här påträngande vara-glad-filosofin. Scenen är engelska kyrkan under 1900-talet. Ställt samman med Anthony Trollopes serie om 1800-talet i tankarna. Roande, rafflande, rörande. Och tänkvärt.
Från bokklubben vill jag köpa den så omskrivna Ellen Kay-biografin. Hon var samtida med Calle Larsson och nu när jag ändå är inne på 1800-talet så passar det ju fint. Kan bara inte fatta varför jag inte får någon tidning. Skriver nu surt mail och hör efter om de vill sälja några böcker.
Ha en fin dag. Hoppas att du, kära läsare har bättre väder än vi.
--------------------------------
Jaha, om jag gjort rätt i mina sökningar så har inte Böckernas Klubb min Ellen Kay-biografi av Ambjörnsson. Så konstigt, den är precis deras genre. Dessutom upptäckte jag att min fantasy-bok av Feist inte kommer ut i pocket förrän i november. AAAAGHH!  Så hur gärna vill jag spara de 150:- i mellanskilland? Och hur mycket köper jag egentligen böcker för per månad? Är det rimligt? - Nej naturligtvis inte, men skulle man hålla sig till det rimliga skulle livet bli alltför trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar