lördag 9 juni 2012

Early Bird . . . .

            . . . Catches the Worm heter det ju. Jag vaknade före 5 i morse, men inte fångade jag någon mask. Istället läste jag senaste nytt i min Iphone, där jag har tre morgontidningar som inte bara kommer ut på morgonen,dessutom uppdaterar de hela tiden. Sedan somnade jag om.
Är helt förälskad i min nya hundrunda ut på piren, bilder kommer, men inte idag. Bjuder istället på våra överdådigt blommande rhodedendronbuskar, i år vackrare än någonsin. Någonstans bakom där skymtar vårt köksfönster. Ok, jag ser fortfarande ut, men nästa år så . . .
Idag blir det nybakad valnötskaka till thé och Kommissarie Lewis. I morgon skall vi till Göteborg för att hämta kasserad soffa hos Kära Dottern och hennes Henrik. Den kommer att bli som ny i vår lägenhet i Polen, åtminstone jämfört med den som står där.
Glöm inte Kommissarie Rebus i morgon! Det vimlar verkligen av trevliga kommissarier i tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar