torsdag 14 juni 2012

Väderkvarnar

Ännu en bild från min älskade pir. Vindsnurrorna står på andra sidan av Ätrans utlopp. Begriper inte att man kan ha något emot dessa gracila uppenbarelser. Jag tycker att de är vackra, förutom den nytta de gör.
Läser nu Philippa Gregorys I Drottningens närhet. Drottningen här är till en början Mara Tudor, något illasinnat döpt till Bloody Mary. Misstänker att drottingen till sist visar sig bli Elisabeth. Underbar bok och min favorittid i historien. En ren njutning.
Glömde igår skriva att skrubben, om man gör mycket, bör förvaras i burk med lock, annars stelnar blandningen. Bra till händerna, tar bort grov smuts som olja och liknande. Man blir mjuk som silke. Vad gäller hudcrémer så tror jag att det är väldigt individuellt vad som funkar bäst. De crémer jag får på recept är dessvärre inte helt 100 för min del, Naturvivas fungerar bättre. Har nu en som doftar citrongräs. Till håret, som blir torrt och lite fnasiggt i topparna använder jag den nu så populära Moroccan Oil, fungerar och doftar dessutom fantastiskt. Dryg är den också.

1 kommentar:

  1. Jag tycker också att de här vindsnurrorna är vackra och gracila. Stör mig inte det minsta, tvärtom!

    SvaraRadera