torsdag 7 juni 2012

Demonerna igen!

Har nu till min sorg läst klart Feists A Kingdom Besieged. Det visar sig att demonerna har sina demoner The Dreads, som har sina varelser i The Void (Tomrummet, Mellanrummet eller eller möjligen Intet). Demonerna visar sig kunna anta människogestalt, vilket förklarar en hel del mäniskor jag träffat på ;-). Oj oj, hoppas det kommer ut en pocketversion av nästa bok SNART. Det är mycket roligare att läsa böckerna i sträck. Har nu börjat på Hjort/Rosenfeldts Lärjungen men har jag inte läst den förut? Verkar alltför välbekant. Tja, jag får väl läsa om då. Har tagit fina bilder från gårdagens underbara promenad med den motsträvige. Nu ligger han hos mig i biblioteket, med huvudet på tröskeln och blänger mot hallen där han hoppas att hans husse snart skall komma in. Men det dröjer, han spelar seriespel och gick ut ganska sent. Hade en fantastisk dag igår, solen sken, jag hade hur mycket energi som helst och var jättelycklig. Idag är vädret sämre och det tar ner mig från mina euforiska höjder några snäpp.
Byter uttryck med min bosnisk? serbiska? Wordfeudvänninna (hon talar båda språken). "Är du född i en eka?" betyder att du skall stänga dörren! Visst är det kul?
Bild kommer så småningom, trodde jag laddat batteriet, men glömde kolla att sladden var i! Idiotfel nr 1 på teknikernas lista.
Återkommer alltså. Hej så länge, vi ses!
_____________________________________

Nyponrosorna har slagit ut och stranden är krattad och nu är ni välkomna, alla badgäster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar