onsdag 27 juni 2012

Törnrosa

Törnros?
sov i 100 år, och det skulle jag nog också behöva.
Såg säsongens nyinspelade Midsomer Murder igår. Roligt. Prilligheten nådde nya höjder och det säger inte lite. Morden var verkligen fantasifulla, särskilt det där med stocken. Min enda lite svaga protest är att manusförfattarna inte lyckas komma upp till originalets småperversitet med någon större övertygelse. Böckerna är HELT FANTASTISKA, och det är säsong 1 av tv-serien också.
För att återgå till törnrosasömnen; jag är helt värdelös på det här med att sova. Ända sedan jag var liten, har det meddelats mig av en samstämmig släkt som för övrigt inte är överens om någonting. Sover sedan ganska många år tillbaka med hjälp av piller. Fungerar så att när de inte hjälper längre får man göra ett uppehåll, ju längre ju bättre. I måndags kväll glömde jag mina piller och sov naturligtvis uruselt. Släckte ljuset sådär kl 1 och det kändes inte som om jag sovit någonting alls på hela natten. Vred och vände mig, nervös som en katt och vansinnigt irriterad, jag trodde ju jag tagit mina piller och kunde inte fatta varför de inte fungerade. Nu är det ju så att man sover mera än man tror, men i mitt fall utan djupsömn. Nästa dag helt förstörd. I natt har jag, med mina piller, sovit som en prinsessa! Så underbart det känns att vakna utsövd. Hurra!
Käre Maken fyller år nästa vecka. Har bokat in oss på spa som present. Vårt stiliga Strandhotell har en sprillans ny spa-anläggning, så vitt jag förstår går det hela i turkiskt-bad-stilen men verkar faktiskt ännu flottare än det fina spa jag besökte i Turkiet. Ritualen tar flera timmar. Han vet inget än, och ni skvallrar väl inte?

Grattis alla ni som kan det här med att sova, och en skir liten ros till tröst åt oss andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar