fredag 8 juni 2012

Främmande fågel

Har haft besök av en liten talgoxe som flög fel och kom in till oss. Inte ett skvatt rädd, hade bara lite problem med att komma ut igen. Antagligen en unge från vårt fågelbo. Kändes som ett äventyr!
Med risk för att bli tjatig, men nyporosorna är helt ljuvliga!
Kan faktiskt inte läsa om Hjort Rosenbergs Lärjungen. Det är inget gott betyg. Beklagar. Tänker också gnälla över en Agatha Christie-film jag såg häromkvällen. Murder is Easy heter den och var den sämsta smörja jag sett på bra länge. Nu brukar jag ju undvika smörja, men ändå . . .  Ett amerikaniserat stycke pekoral som verkligen tog bort all charm Christie brukar bestå oss med. Så jag letade upp boken och började läsa om och detta är något helt annat!! Hjälten (en i filmen olidligt tandkrämsleende lärare i matematik) är i boken en från tropikerna hemkommen pensionerad polis. Bara det. Återkommer i detta ämne, det ligger mig varmt om hjärtat. Filmen är visserligen gammal, men återkommer på tv likt kastade bumeranger, så ämnet är evigt aktuellt.
Vill nu på bio: Prometeus, Snövit, Wes Andersons Moonrise Kingdom, Dark Shadows med Depp och The Artist (om den fortfarande går) är det som lockar. Kräver övernattning i Göteborg, men jag har ett stiligt erbjudande från SAS Radisson, så det skall väl lösa sig. Problemet här heter Hamlet. Han tycker att det är fånigt med bio och lämna sin hund på, visserligen flott, men dock pensionat, när man kan ligga hemma i soffan med hunden och se på tv.
PS: Den lilla talgoxen hittade ut ganska snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar