torsdag 25 oktober 2012

I onåd

I morse bet han mig, den elaka lilla hunden! Han satt med vid frukostbordet (det brukar han göra) och tycket inte det gick tillräckligt fort innan han fick sin del av min smörgås, så han högg! Blodvite uppstod och nu är matte ordentligt arg. Nu stundar andra tider och Huliganens lyxliv är över. Han har översittarmentalitet den här hunden, man kan egentligen inte vara snäll mot honom för då försöker han ta kommandot. Nu ska han bli varse vem som bestämmer. Han har börjat ana oråd och fjäskar gnyende vid mina fötter, men det hjälper faktiskt inte. Hans matte är svårflörtad och fortfarande jättearg.
Vårt, i varjefall mitt, tv-tittande består just nu i huvudsak av nyheter och repriser av The Mentalist. Det är faktiskt helt ok att se om avsnitten, fastän jag nästan alltid kommer ihåg själva storyn. Man ser andra saker, som själva agerandet och lägger bättre märke till dialogen, som oftast är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar