tisdag 23 oktober 2012

Höst börjar också på A

Nej, vi har ingen frost. Bilden är från ifjol.
Längtar som 17 efter fin väder, det finns några bilder som jag så gärna skulle vilja ta innan alla löven faller av. Hösten är ju så fantastiskt vacker med sina sprakande färger, men det ska sol till för att man skall få fina bilder. Bilden här bredvid är väl inte så sprakande precis, men höst är det!
Är nu klar på Odontologen. Tack, Linnea, min trevliga tandläkarstudent för den fina kronan. Det är den snyggaste tand jag har! Lite kul har det allt varit - glada, positiva lärare och trevliga studenter. Tid har det visserligen tagit, men det var det värt. Har ju inte så mycket emot att ta en tripp till den stora staden.
Får inte läst så mycket som jag skulle önska, det går faktiskt lite trögt. Det är inget fel på själva historian, men språket är lite tungt och så är det alla påhittade ord man måste lära sig för varje ny fantasy, plus hur allt fungerar i just detta universum.. Så är det Janny Wurts olycksaliga förmåga att döpa saker till något som börjar på A: landet  Athera, överstemagikern Asandir, vår motsträvige hjälte Arithon, tornet Althain, och dessutom den närmaste staden vars namn också började på A, men som jag glömt namnet på. Jag är ändå bara i början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar