torsdag 4 oktober 2012

Ingen pudel

Vackraste trädgården
Min favoritträdgård, går omvägar för att passera den. Är den inte helt underbar? Till och med i gråmulet väder och höst! Måste försöka fotografera denna trädgård en dag när det är fint väder, det förtjänar den.
Har varit ute för att leta portar, men det blev mest blommor i alla fall.
Ingen port, men portalfigurer!

Såg en fantastisk film i morse: Travels with my Aunt från 1972!! Med Dame Maggie Smith i huvudrollen. Hon var då 37, men spelade både yngre (tillbakablickar) och äldre dam galant. Vilken komedienne! Och vilken härlig film, bygger på Graham Greens bok Resor med Moster Augusta (står i min bokhylla sedan väldigt många år tillbaka), men man hade klokt nog skurit en del i manus. Gick på TCM, missade första halvtimman, men hoppas den kommer igen på någon bra tid. Dame Maggie kan ses i Downton Abbey, hon är lika underbar där - 40 år senare. Nu skall jag se Vetenskapens Värld i repris, missade i måndags. Det här med att det räcker med 3 min träning i veckan tilltalar mig något så alldeles oerhört!
Betr gårdagens hiss-scen i Intolerable Cruelty: Det var ingen pudel som bet George Clooney i handen, det var en rottweiler . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar