fredag 26 oktober 2012

Ligger efter

Idag skiner solen, åtminstone tillräckligt för att man skall kunna ta fina bilder. Då visar det sig att de fina bilder jag hade tänkt mig ha tiden redan gått förbi och de vackra löven vissnat och fallit av. Tja, det är väl bara att leta nya, fina bilder :-).
Ligger inte bara efter i årstider, det är en hel del som behöver göras också. Pelargonerna till exempel. Har inte tagit in dem än, men det är ingen fara. Dock behöver de vattnas, så det är dagens uppgift, tillsammans med orkidéerna.
Beträffande planerna för helgen: Den nya Bondfilmen får bra kritik i DN, som påstår att det är den vackraste 007-filmen någonsin. Säger egentligen inte särskilt mycket, men det gör mig glad. Med skönhet kommer man långt hos mig.
Hamlet är fortfarande i onåd och fick INTE sitta med vid bordet i morse. OK, lite godis fick han, det får vara måtta på hur eländigt en hund ska ha det.
Min fantasybok framskrider. Är inne i ett poetiskt avsnitt. Riktigt fint, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar