fredag 12 oktober 2012

Vad gör de på Posten?

Så här såg det ut, paketet som jag fick mitt armband i. Är det någon som tror att det är skadat i transporten?. Nej, det är någon som varit alltför nyfiken och kollat vad som fanns i paketet. DET ÄR INTE OK, POSTEN!! Så förbannat nyfiken får man faktiskt inte vara.
Är lite tveksam när det gäller armbandet. Det är visserligen väldigt snyggt, men lite för stort, jag har väldigt smala handleder. Kan man trycka ihop det tro? Det är mässing, så man kan inte göra det själv, mässing är hårt och spricker lätt. Skall idag till guldsmed för att hämta min ring som jag lämnat in för att de skulle göra den större, så jag skall fråga vad de kan göra. Ringen, som plötsligt en dag inte gick över knogen, tog de av mig när jag opererades för 14 dagar sedan. En av de mera smärtsamma delarna av den operationen. Vill inte behöva upprepa just den detaljen.
Läser nu på om vår senaste Nobelpristagare. En massa för och emot hans politiska ställning. Som jag upprikigt sagt struntat i, det är inte ett pris för politisk korrekthet, det är ett pris i LITTERATUR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar