måndag 15 oktober 2012

Mååååndag morgon

 . . . och min Käre Make har jagat upp mig i ottan för att jag skall köra honom till golfklubben. Han hade visserligen gjort frukost, men jag känner mig inte helt kompenserad. Tidigt på morgonen är INTE min grej.
Tack Maja och Magnus, Elias och lilla Wilma för gårdagens kalas. Särskilt tårtorna! Får nu hålla diet  i minst en vecka. Det var det värt!
Surar idag för att min blixt till kameran inte fungerar, nu när jag för en gångs skull skulle använda den. Nix, det är inte batterierna, jag har kollat. Hade tänkt ta en bild av de underbara örhängen jag just inhandlat. Återkommer alltså i denna fråga, ni får nöja er med skojig orkidé frän utställningen förra söndagen. Visst ser den ut som om den skulle kunna krypa - eller möjligen flyga - iväg? Närheten till djurriket är slående. En udda sorts skönhet.
Ändrar mig nog om Janny Wurtz. Det är en vackert uppbyggd fantasivärld, verkligt intrikat och lovande. Men fortfarande mer maskulint än jag skulle vilja ha det. Hon är den sortens kvinna, hon inte bara skriver och målar, hon seglar och håller hästar också. Dessutom spelar hon säckpipa. Pust och stön så jobbigt det låter, återvänder nu till sängen med kaffe, bok och telefonen så jag kan spela Ruzzle.
Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar