söndag 7 oktober 2012

Orkidéutställningen

 Lila Vanda. Min är vit.
Ville naturligtvis ha ALLA orkidéerna, men fick sansa mig. Vi har faktiskt inte plats och de kräver en massa pjoller. Inte alla förstås. Phaleanopsisarna (!) är lättskötta och snälla, men det finns ju så många andra. De är inte direkt gratis heller. Kom hem med ett stiligt Vanda-exemplar i vitt som visserligen pryder sin plats å det förnämsta, men som skall vattnas var eller varannan dag, beroende på hur man gör.
Det är en Vanda på bilden, underbart vacker och egentligen min favorit, men den vita passar bättre hos oss. Men kanske nästa år . . .
Läser vidare om Mara, Lady of the Acoma. har en bok kvar, sedan skall jag börja på Janny Wurtz serie Wars of Light and Shadow. Har kollat upp henne lite, och hon inte bara skriver, hon målar också. I Fantasy-genren. Om henne har Stephen Donaldson sagt: "It ought to be illegal for one person to have so much talent" Och då är han inte direkt talanglös själv . . . Det låter verkligen uppmuntrande, ser så fram emot att ha en läsupplevelse framför mig.
Idag blir det Bones, säsongsavslut, tv3, 20.00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar